Hea õpetaja!
Kui soovid mõtteid ja tuge ise iseseisvaks õppeks sobilike videote valmistamisel, siis anna julgelt teada – asko@kasulik-koolitus.ee, tel 55657400.
Tulen hea meelega kaasteeliseks, et koos põnevat väljakutset õppevideote loomisel vastu võtta.
Siin on mõned läbimõtlemist vajavatest küsimustest õppevideote tegemisel:
- Kas, kuivõrd ning mille poolest erineb iseseisvaks õppeks sobilik õppevideo tunni salvestusest?
- Pikkus ja liigendus. Milline oleks optimaalne video pikkus (vahemik … kuni … minutit)? Kuivõrd liigendatud videod peaksid olema – väiksem hulk pikemaid või suurem hulk lühemaid? Kas, kuivõrd ja kuidas põimida õpetuste sisse (juurde) ülesandeid ning kas ja kuidas näidata ülesannete vastuseid õppija enesekontrolliks?
- Kas näidata õpetajat – kogu aeg, üldse mitte, ainult video alguses-lõpus?
- Täpsed tekstid vs vaba esitlus. Millised on täpsete tekstide esitamise plussid ja miinused? Millised on vaba esituse plussid ja miinused?
- Graafiline lahendus, visuaal, heli ja pildi sünkroonsuse ning hea jälgitavuse tagamine.
- Tiitel ja lõpukaader – kas üldse, kuivõrd pikalt, kas koos audiefektiga või ilma jm.
- Õpetaja olemus, häälestus ja hääletoon – sõbralik, semulik, range, üleolev, samastuv, naeratav jne.
- Esituse kiirus ja pausid.
- Parasiitsõnad, köhatused, neelatused – kas välistada, vältida, teadvustada või las olla?
- Tehniline lahendus – pildi suurus ja kvaliteet, heli kvaliteet.
Näiteid erinevate videote ülesehitusest – need on justnimelt “näited” ehk on ilmselt nii seda mida kasutada kui ka seda mida teistmoodi teha: