Search for:

Hea õpetaja!

Kui soovid mõtteid ja tuge ise iseseisvaks õppeks sobilike videote valmistamisel, siis anna julgelt teada – asko@kasulik-koolitus.ee, tel 55657400.
Tulen hea meelega kaasteeliseks, et koos põnevat väljakutset õppevideote loomisel vastu võtta.

Siin on mõned läbimõtlemist vajavatest küsimustest õppevideote tegemisel:
  1. Kas, kuivõrd ning mille poolest erineb iseseisvaks õppeks sobilik õppevideo tunni salvestusest?
  2. Pikkus ja liigendus. Milline oleks optimaalne video pikkus (vahemik … kuni … minutit)? Kuivõrd liigendatud videod peaksid olema – väiksem hulk pikemaid või suurem hulk lühemaid? Kas, kuivõrd ja kuidas põimida õpetuste sisse (juurde) ülesandeid ning kas ja kuidas näidata ülesannete vastuseid õppija enesekontrolliks?
  3. Kas näidata õpetajat – kogu aeg, üldse mitte, ainult video alguses-lõpus?
  4. Täpsed tekstid vs vaba esitlus. Millised on täpsete tekstide esitamise plussid ja miinused? Millised on vaba esituse plussid ja miinused?
  5. Graafiline lahendus, visuaal, heli ja pildi sünkroonsuse ning hea jälgitavuse tagamine.
  6. Tiitel ja lõpukaader – kas üldse, kuivõrd pikalt, kas koos audiefektiga või ilma jm.
  7. Õpetaja olemus, häälestus ja hääletoon – sõbralik, semulik, range, üleolev, samastuv, naeratav jne.
  8. Esituse kiirus ja pausid.
  9. Parasiitsõnad, köhatused, neelatused – kas välistada, vältida, teadvustada või las olla?
  10. Tehniline lahendus – pildi suurus ja kvaliteet, heli kvaliteet.

Näiteid erinevate videote ülesehitusest – need on justnimelt “näited” ehk on ilmselt nii seda mida kasutada kui ka seda mida teistmoodi teha: